Geldproblemen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu Geldproblemen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu

Geldproblemen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Niki

03 Mei 2009 | Ghana, Accra

Hallo Oburoni`s!

Het is al even geleden maar hier ben ik weer. Al duurde het wel 3 kwartier vooraleer het internet hier wou werken!

Toen ik dinsdag terug in het weeshuis was bleek dat de school nog steeds niet van start was gegaan.
Maar ondertussen ben ik te weten gekomen dat ze een groot financieel probleem hebben in het weeshuis en dat ze hierdoor alle leerkrachten hebben moeten ontslagen waardoor er geen school zal zijn zolang dat probleem niet opgelost is.
Ik zal het probleem even proberen te schetsen maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe de vork aan de steel zit.
Eind vorig jaar waren hier verkiezingen. Sindsdien is er veel veranderd in de regering. Er zijn heel wat nieuwe wetten bijgekomen, o.a. dat er vanaf nu alleen maar echte weeskinderen in een weeshuis opgenomen mogen worden.
Dat was in ons weeshuis voor veel kinderen niet het geval want ze hadden nog ouders of andere familieleden die gewoon niet voor hen konden zorgen en ze daarom naar het weeshuis hadden gebracht.
Enkele weken geleden, vlak voor mijn komst, waren er dus 65 kinderen.
Nu zijn er nog maar een 20 tal.
De moeder van het weeshuis, Charity, wil de kinderen terug in het weeshuis krijgen want waar ze nu leven komen ze volgens haar heel wat te kort. Ze worden daar aan hun lot overgelaten.
De kinderen mogen alleen terugkomen als ze het weeshuis laten registreren als `childrenshome` en dat kost hen 300 euro.
Geld dat ze helemaal niet hebben...
Ze heeft wel al aan ons gevraagd of wij geld hadden.
Waarschijnlijk gaat elke vrijwilliger wel wat geven en dan komen we er misschien wel.
Maar dat kan volgens mij allemaal nog wel even duren.
Zolang heb ik besloten om de paar kinderen die overblijven zelf les te geven in kleine groepjes.

Volgende keer meer want mijn tijd is bijna op ;)

Groetjes,
juf Niki

  • 09 Mei 2009 - 21:04

    Evelien:

    amai da is kei erg voor die kindjes dat ni echt wees
    zijn maar waar de ouders niet voor kunnen zorgen
    ik hoop da ze terug in het weeshuis kunnen en zo trug
    goed verzorgt worden en dat ze les krijgen.

    x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 19465

Voorgaande reizen:

12 April 2009 - 14 Juni 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: