Ziekenhuis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Niki

27 April 2009 | Ghana, Accra

Hallo Oburoni`s!

Ons relaxweekendje is anders afgelopen dan ik gedacht had. Gisteren werd ik rond 7 uur wakker naast Amanda die op bed lag te kronkelen van de pijn. Ze had hevige buikkrampen en ze zag er echt niet goed uit. We besloten dus al snel om met haar naar het ziekenhuis in Accra te gaan.
Het werd een lange en vermoeiende dag! We kwamen pas om half12 aan in het ziekenhuis en dan werd ze nog niet onmiddellijk geholpen.
Uiteindelijk werd ze naar allerlei afdelingen gestuurd om wat testen af te nemen.
Volgens de dokters heeft ze een of andere buikinfectie maar ze weten het niet zeker dus hebben ze haar 3 verschillende soorten medicamenten voorgeschreven. Zo gaat het dus altijd hier in de ziekenhuizen van Ghana...
Ik was ook Pippa tegengekomen in het ziekenhuis, het Engelse meisje waarmee ik een kamer deelde tijdens onze orientatieweek. Zij had blijkbaar malaria en ook een buikinfectie.
Met mij gaat alles voorlopig nog goed. Een beetje last van reizigersdiarre maar dat maken alle vrijwilligers hier wel eens mee heb ik horen zeggen dusja...

Om half6 mocht Amanda uiteindelijk het ziekenhuis verlaten. Ze hadden haar liever een nachtje in het ziekenhuis gehouden maar omdat ik niet in het ziekenhuis kon overnachten hebben ze ons aangeraden om een hotel in Accra te zoeken.
Het was al veel te donker om nog naar het weeshuis terug te keren.
We waren allebei ontzettend moe en wouden zo snel mogelijk een deftig bed vinden.
We zijn wat hotelkamers afgegaan vooraleer we besloten om in het ampax hotel een kamer te huren.
Het zag er niet echt netjes uit en er lagen ook geen lakens op het bed...
Op dat moment snakte ik zo enorm naar mijn bedje in Belgie!
Hier besef je pas ten volle dat we ontzettend blij mogen zijn dat we in Belgie zijn geboren.
De elektriciteit is meermaals uitgevallen vannacht zodat ik af en toe zwetend wakker werd omdat de ventilator niet meer werkte...

Amanda had gelukkig wel een goede nacht achter de rug en voelt zich al veel beter dan gisteren.
Straks gaan we nog eens lekker lunchen vooraleer we weer naar het weeshuis vertrekken, een reis van ongeveer 3 uur.
Vandaag zou de school normaal terug van start gegaan moeten zijn maar die start heb ik dus gemist.
Ik hoop dat ik morgen eindelijk mag lesgeven of mag participeren tijdens de lessen!

Ik hou jullie op de hoogte...

Groetjes,
juf Niki

  • 27 April 2009 - 18:24

    Puntzeef:

    ale da is goed da ge nog ni ziek bent houden ze geweest en de groeten van jelle, joni,femke, tante martine, nonkel herve en de meter he

  • 28 April 2009 - 07:22

    Mama:

    ik hoop dat je vanaf vandaag kunt les geven en dat het beter gaat met amanda


  • 28 April 2009 - 16:01

    Hana:

    lieve juf niki!

    verzorg je goed.
    ik moet bijna optreden voor het schoolfeest.
    veel plezier!
    groetjes hana, familie en freya

  • 29 April 2009 - 12:36

    Woutje:

    Yip,

    hopelijk kan je snel les geven aan de kindjes zodat ze toch een bekke vooruit gaan int leven.

    Blijf gezond schattie :)xxx

  • 29 April 2009 - 18:35

    Hana:

    halo juf niki hoe gaatet daar juf magda doet de groetjes en juf jolijn doet ook de groetjes het gaat hier ook. goet met juf freya gaat het ook goet ok ik moet weg daag juf

  • 02 Mei 2009 - 19:41

    Christophe:

    Hou je daar goed hé Niki...precies al heel wat gedaan ginder, tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 19449

Voorgaande reizen:

12 April 2009 - 14 Juni 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: