Afscheidsfeestjes komen dichterbij... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestjes komen dichterbij... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestjes komen dichterbij...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Niki

03 Juni 2009 | Ghana, Accra

Hallo Oburoni`s!

Eerst en vooral bedankt voor al jullie verjaardagswensen! Mijn verjaardag in Ghana was echt super maar dat heb ik vooral aan Ursula (Oostenrijkse vrijwilligster) en Kofi (Ghanese jongen) te danken!
We zijn samen iets gaan drinken en een ijsje gaan eten, super gezellig met Ghanese muziek op de achtergrond.
Ze hadden allerlei cadeautjes voor me gekocht terwijl ik ze amper 5 dagen ervoor had leren kennen...

Het is weer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst maar
mijn tweede project bevalt me veel meer waardoor het lijkt dat de dagen hier echt wel voorbij vliegen.

Wat het lesgeven betreft zie ik al wat vorderingen. De meeste kinderen werken al veel beter mee maar ik vermoed dat ik dat vooral te danken heb aan mijn beloningsstickers die ik vanuit Belgie had meegenomen.
Daarnaast zijn ze ook altijd ontzettend enthousiast als ik de wasco`s, stiften of waterverf van de Sint Carolus school boven haal...
De meeste kinderen kunnen al optellen en aftrekken t.e.m.100 (zonder brug) en ik heb ze ook al wat Engelse woorden leren lezen en schrijven!
Volgende week woensdag is het echter al mijn laatste schooldag en vanaf dan zullen de leerlingen weer elke dag zonder een leerkracht in de klas moeten zitten...

Afgelopen weekend ben ik met Kofi en twee vrijwilligsters uit Nederland naar de Boabeng Monkey Sanctuary geweest. Echt 1 van de leukste tripjes tot nu toe! We hadden wat koekjes gekocht en de aapjes kwamen gewoon uit onze handen eten. (We hebben alles gefilmd ;) )

Vorige week had ik ook nog wentelteefjes gebakken voor de kinderen en die zijn heel goed gelukt! De kinderen vonden het ontzettend lekker...

Gisteren ben ik naar een bbq geweest! Garry, de Australische man die ik tijdens de boottocht op de voltarivier had ontmoet, trekt komend weekend terug naar Australie.
Hij had mij en Ursula uitgenodigd voor een bbq. Het was al zeker 4 weken geleden dat we nog een vlees gegeten hadden... In ons gastgezin krijgen we vooral rijst of yam met groentesausjes en af en toe vis :)
Daarnaast hadden ze ook nog eens frietjes gebakken voor ons... Maar de Belgische frietjes zijn toch nog altijd de beste :D !

Voor mijn laatste 11 dagen hier heb ik nog een drukke agenda! Komend weekend ga ik waarschijnlijk nog enkele grotten en watervallen bezoeken. Volgende week staat er al een afscheidsfeestje met Ursula en Kofi gepland, een afscheidfeestje met mijn gastgezin, een dagje en nacht doorbrengen bij de familie van Michael Ampong, naar Accra (de hoofdstad) reizen met de Nederlandse vrijwilligsters en daar ga ik dan nog 1 dagje op strand bakken zodat ik met een heel mooi bruin kleurtje terug naar Belgie kan reizen :p

Ik kijk in ieder geval heel positief terug op heel deze reis. Het doet echt deugd om te zien hoe gelukkig de kindjes zijn als ik de speelkoffer tijdens de pauze boven haal of als ik gewoon al een ballon uit mijn broekzak neem.
Het is een echte levenservaring...

Groetjes,
juf Niki



  • 03 Juni 2009 - 14:35

    Kc:

    Ben blij dat ge het daar zo goe hebt momenteel! Amuseer u daar nog en geniet nog van u laatste dagen daar..


  • 06 Juni 2009 - 13:16

    Evelien:

    goed dat je het tweede project heel leuk vind (: Amuseer je nog daar met de afscheidfeestjes en de uitstappen hé ;)
    want het is nog maar 8 dagen zeker ..

    Evelien ! x

  • 06 Juni 2009 - 13:17

    Evelien:

    als je trug bent in belgië moet je de filmpjes zeker laten zien hé ! ;)

  • 06 Juni 2009 - 13:17

    Evelien:

    als je trug bent in belgië moet je de filmpjes zeker laten zien hé ! ;)

  • 11 Juni 2009 - 17:01

    Hana:

    dag juf niki...hoe ist? wanneer bent u terug uit ghana? wanner kan u terug les aan mij geven?

    grtz hana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 19467

Voorgaande reizen:

12 April 2009 - 14 Juni 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: