orientatieweek - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu orientatieweek - Reisverslag uit Accra, Ghana van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu

orientatieweek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Niki

15 April 2009 | Ghana, Accra

Hallo Oburoni`s!

@Evelien : Bedankt voor de liedjes, maar het komt inderdaad te laat... Ik red me wel met diegene die ik heb ;D

We zijn alweer enkele dagen verder. Het leven in Ghana bevalt me wel! Ik heb de cultuurschok al goed verwerkt.
Maar ik denk dat het leven op het platteland nog veel erger is en dat het dan misschien ;oeilijker zal worden om bepaalde dingen te verwerken.
Gisteren kreeg ik te horen dat het schooltje in Akim Akroso waar ik normaal naartoe zou gaan gesloten werd.
Ik werd dus in een ander project geplaatst. Vrijdagmorgen vertrek ik naar een weeshuis, niet ver van Akim Akroso vandaan.
Daar zal ik de weeskinderen eten geven, aankleden, naar school brengen, lesgeven, verzorgen, spelletjes mee spelen, huiswerkbegeleiding geven,...
Het klinkt allemaal wel heel leuk. Ik kijk er al enorm naar uit want momenteel zitten er twee andere vrijwilligers in het weeshuis.
1 van hen blijft er even lang als mij en ik zal ook samen met haar in een gastgezin geplaatst worden.

De orientatieweek verloopt zeer goed. Ik heb al drumlessen en Afrikaans dansen gehad. We hebben al Twi (De taal die ze hier spreken.) geleerd. Vandaag zijn we naar het strand geweest, ik zie zo rood als een kreeft...
Het was echt relaxen. Alhoewel, om de 5 minuten staat er een Ghanees naast u om iets te verkopen : armbandjes, kledij, zonnebrillen, schilderijen, eten,...
En Jolien, je had gelijk, de ananas is hier overheerlijk.
Voor slechts 90cent snijdt de vrouw een hele ananas voor u in stukjes.
Alle verkopers dragen hun verkoopwaren op hun hoofd,echt grappig en ik heb het nog nooit zien vallen ;D !

Vanavond ga ik met de andere vrijwilligers naar een reggea party aan het strand. Morgen gaan in de voormiddag Afrikaans koken, hopelijk is het eetbaar want dat wordt onze lunch.
In de namiddag zijn we vrij en vrijdag vertrek ik dan naar het weeshuis.

Ik heb een Ghanees nummer nu, voor diegene die eens een sms willen sturen of eens willen bellen :
0541564765

groetjes,
juf Niki



  • 15 April 2009 - 19:48

    Evelien:

    Ja idd da vin ik ook wel grappig dat ze met alles
    op hun hoofd lopen en tog niets laten vallen.
    als jij op msn bent kan ik je dan nog de liedjes sturen of is het dan niet meer nodig ?
    kan je zo een aantal zinnen zeggen in het twi ? ^^
    lijkt me wel leuk ;)

    kus Evelien .

  • 15 April 2009 - 19:51

    Evelien :

    ik heb je gsm nr. al toegevoegd ,dan laat ik
    soms wel is een smsje ;)
    heb je er al foto's getrokken ?
    dan moet je die wel op deze site zetten hé ,
    dan kunne we zien hoe het daar zowa is ^^

    x.

  • 20 Mei 2009 - 18:04

    Eviii:

    Eik. Ananas! Daar krijg ik boebels van op mijn tong? Remember the Girlsnight? Anyway! Sorry dat ik nu pas iets van mij laat weten ... Ik was je site een beetje uit het oog verloren! :) Maar nu heb ik hem gevonden! Joehoe! (En je bent al bijna terug ... manman, schaam!) :D Have fun ng daarachter! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

12 April 2009 - 14 Juni 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: