Aftellen... - Reisverslag uit Puurs, België van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Puurs, België van Niki Ceurstemont - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Niki

14 Februari 2009 | België, Puurs

Hallo!

Jaja, ik ben er zelf ook een beetje van verschoten maar de grote stap is gezet. Alles ligt vast en alles is betaald, er is geen weg meer terug...
Nog 4 weken en mijn koffers staan klaar! Ik heb er altijd al van gedroomd om les te geven in een schooltje in Afrika. Ik wil vooral ook op deze manier mijn steentje bijdragen om te werken aan een betere wereld. We weten allemaal dat er een enorme kloof is tussen arm en rijk.
Wij vinden het allemaal vanzelfsprekend dat er water uit de kraan stroomt zodat we ons kunnen wassen, kunnen koken,... .
Wij vinden het allemaal vanzelfsprekend dat onze kinderen naar school gaan en daar met behulp van allerlei leuke werkbladen en didactische materialen veel bijleren zodat ze later een goede job vinden.
In Afrika is dit en nog veel meer allemaal niet vanzelfsprekend.
Ik zal me dus enorm moeten aanpassen tijdens mijn reis in Ghana aangezien ik er in een gastgezin zal verblijven.
Toch kijk ik er naar uit om te ervaren hoe het leven in Afrika is.
Ik trek helemaal alleen naar Ghana dus ik zal blij zijn als ik dit avontuur heelhuids overleef maar mijn reis zal pas geslaagd zijn als ik weet dat ik iets bereikt heb in het schooltje van Akim Akroso.
Ik wil op de één of andere manier het onderwijs in Akim Akroso verbeteren, al is het maar een klein sprongetje voorwaarts.
Als laatste wil ik nog even alle mensen die mij bij de verwezenlijking van mijn droom steunen enorm bedanken! Vooral mijn vriendje, Wouter, ik ben ontzettend blij dat je me voor de volle 100 procent hierin steunt!

Groetjes,
juf Niki

  • 24 Maart 2009 - 15:03

    Evelieen. :

    Nikii.
    Veel plezier ginder in Ghana. Je zal je daar vast wel amuseren en de kindjes véel bijleren.
    geniet ervan.!
    ik zal je missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 19461

Voorgaande reizen:

12 April 2009 - 14 Juni 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: